اولين پيروزى مردم / ابتكار در نطنز، ولى ابتكار عمل در دست مردم


بالاخره مطالبه گرى مردم غيور نطنز بويژه اهالى محترم طرق و كشه و كمجان جواب داد و دو تجمع اعتراضى مردم مقابل فرماندارى و ساير نشست ها به ثمر نشست وپاى معاون محترم رياست جمهورى و رياست سازمان حفاظت محيط زيست و بالاترين مقام اجرايى ذيربط دولت يازدهم را به منطقه كشاند تا از نزديك و بدون واسطه شاهد خسارات جبران ناپذير معادن و تخريب كوهستان كركس و محيط زيست منطقه و نابودى روستاها و باغات و مزارع و قنوات باشند.

روز دوشنبه ٩٥/٩/٢٩ يك روز تاريخى براى مردم نطنز محسوب ميگردد ، در اين روز خانم دكتر ابتكار به دعوت جناب دكتر صفارى نطنزى نماينده محترم  وارد شهرستان نطنز شده و از نزديك از معادن فعال در طرقرود و اوره و كمجان ديدن نمودند، نتايج اين بازديد در آينده روش خواهد شد ولى تا همين جا نكات ذيل قابل توجه است.

١- هميشه مردم حرف اول را مى زنند و در صورت اتحاد و همدلى و مطالبه گرى حتماً پيروز ميدان خواهند بود.

٢- دكتر مرتضى صفارى نطنزى نشان داد كه به عمق فجايع معادن پى برده و بدون عوام فريبى و شعار زدگى قصد دارد معضل معادن را بصورت ريشه اى و اساسى حل نمايد.

٣- همين بازديد ميدانى خيلى از حقايق را براى رياست سازمان حفاظت محيط زيست روشن نمود،چهره غمگين و ناراحت ايشان پس از ملاحظه روستاها و باغات و مزارع ،نشان از عزم مصمم ايشان در مقابله با تخريب كنندگان محيط زيست داشت، ضمن اينكه از فعاليت معادن در حريم روستا و باغات به شدت معترض بوده و نسبت به عملكرد زير مجموعه خود گلايه مند بودند.

٤- معدنچيان ، تمهيدات فراوانى براى خنثى كردن اين سفر انديشيده بودند ولى وقتى با سيل جمعيت معترض مواجه شدند ،مخفى كارى را ترجيح دادند.

٥- اين سفر پايان مسآله نيست،بلكه آغاز يك حركت است، مردم در يك فرصت معقولى منتظر اقدامات اجرايى مى مانند ولى در صورت هر گونه اهمال و تسامحى ،مجددا با اراده و عزم جدى تر وارد ميدان شده و دست از حفاظت از محيط زيست خود و جلوگيرى از تخريب بيشتر كركس برنخواهند داشت،چرا كه رهبر فرزانه امر فرموده كه اين مردم بايد خودشان در مورد عملكرد مسؤلين راجع به محيط زيست قضاوت نمايند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *