امید به بهبود تدریجی اقتصادی، قیمت طلا را کاهش داد


با کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا توسط برخی از کشورها، چشم انداز بهبود تدریجی فعالیت های اقتصادی تقویت شده است و این امر قیمت طلا را به 1703.22 دلار در هر اونس کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت زیرا کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا توسط برخی از کشورها، چشم انداز بهبود تدریجی فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده و از جذابیت امنیت طلا کاسته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2.70 دلار کاهش یافت و 1703.22 دلار فروخته شد.

میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «خوش بینی در مورد چشم انداز اقتصادی کشورها وجود دارد زیرا ما می بینیم که شروع به کم کردن محدودیت ها کرده اند.»

قیمت طلا در سه جلسه گذشته افزایش یافت و حدود 17 درصد از نیمه ماه مارس افزایش یافته است زیرا بلاتکلیفی در مورد شیوع این ویروس و بروز دوباره تنش های تجاری آمریکا و چین همچنان پابرجاست.

جیگار تریودا، تحلیلگر کالاهای اساسی در بمبئی گفت: «نگرانی در مورد موج دوم جنگ تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد. از اینرو، تقاضا برای سرمایه گذاری در حال افزایش است.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز سه شنبه 0.4 درصد افزایش یافت و بهب 1076.39 تن رسید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *