اینستاگرام و صفحات اجتماعی صدا و سیما توسط فیس‌بوک مسدود شد


فیس بوک شبکه های اطلاع رسانی وابسته به رسانه های ایرانی را مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره: فیس بوک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که صفحات متعدد وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام مسدود کرده است.

فیس بوک روز سه شنبه اعلام کرد که رسانه دولتی ایران حداقل از سال ۲۰۱۱ از صدها حساب رسانه های اجتماعی جعلی برای پخش پنهانی پیام های تبلیغاتی ایرانی استفاده کرده است و رای دهنده هایی را در کشورهایی از جمله انگلستان و ایالات متحده هدف قرار داده است.

فیس بوک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد حسابهای تعلیق شده به اصطلاح «رفتار غیرمجاز هماهنگ»،  هشت شبکه از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) را در هفته های اخیر حذف کرده است.

ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیت سایبری فیس بوک گفت که شبکه IRIB «ارتباطات مستحکمی» با کمپین های دروغ پراکنی پیشتر شناسایی شده ایرانی  داشته است اما هنوز نمی توان گفت که آیا مستقیماً مسئول آن عملیات است یا خیر.

الجزیره در ادامه نوشت: سازمان دولتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که ریاست آن توسط آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی منصوب می شود، هنوز واکنش و پاسخی به این خبر نشان داده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *