بیانیه سماک


به نام خدا

اهالی محترم شهرستان نطنز

بار دیگر اخبار ناخوشایندی از موافقت اداره کل منابع طبیعی با واگذاری پهنه کوهستان چرخه و دارهند و چلک جهت بهره‌برداری از معادن منطقه و استخراج کانی‌های فلزی بویژه مس به گوش می‌رسد!
تأئید بهره‌برداری  از معدن در این منطقه حساس و تاریخی به منزله سرعت بخشیدن به نابودی قطب زمین شناسی و به اقرار پژوهشگران، بهشت زمین‌ شناسی ایران، به جهت وجود هزاران قطعه فسیل  و سنگواره‌های چند میلیون ساله است. علاوه بر آن بهره‌برداری از چنین معادنی به علت وجود فلزات سنگین و سمی و رهاسازی این نوع مواد و نفوذ آن در آبهای سطحی و زیرزمینی در آینده‌ای نه چندان دور سبب آلودگی منابع حیاتی گشته و شیوع بیماریهای خاص و مهلکی را به همراه خواهد داشت و بطور کلی سلامت عمومی مناطق حاشیه‌ای و پائین دست را به مخاطره خواهد انداخت. ضمن اینکه به سبب محاصره شهرستان نطنز از سوی معادن مزاحم و مهلک  متخلفی که حیات زیستمندان را مورد تهدید جدی قرار داده است این شهرستان  دیگر تاب و تحمل واگذاری هیچ گونه معدن اعم از سنگ و یا هر نوع کانی و فلزی را نداشته و نخواهد داشت.و این بیانیه به منزله بیدار باشی برای همه مسئولان دستگاه های اجرایی  مرتبط در سطح شهرستان نطنز و استان اصفهان می‌باشد.
سماک اعلام میدارد درخواست مردم مبنی بر لزوم حفظ حیات و سلامت همه زیستمندان منطقه تقاضایی بجا بوده و لازم است به آن احترام گذاشته شود و متولیان امور بیش از این مسبب پایمال شدن حقوق عمومی قوت یافتن گله مندی ها و افزایش موج بی‌اعتمادی و اعتراض نشوند.
لذا ستاد مردمی احیای کرکس‌کوه (سماک) از اعتراض هوشمندانه اهالی روستای  جزن و سایر روستاهای مجاور کوه دارهند چرخه و چلک  در این خصوص حمایت کرده و پشتیبانی خود را از گردهمایی مطالبه گرانه اهالی شریف شهرستان نطنز در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۶/۲۵ در دامنه‌های کوهستان مزبور اعلام میدارد.و برافراشته نگه  داشتن پرچم  مطالبه گری را بنا بر تاکید مقام معظم رهبری حق قانونی مردم شهرستان نطنز می داند .

شورای راهبردی ستاد مردمی احیای کرکس‌کوه (سماک)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *