روحانی: باید مستحکم‌تر از گذشته در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاد


رئیس جمهور امروز دیدارهایی فشرده و مهم با سفرای جدید برخی کشورها داشت. زیاده خواهی های آمریکا، توسعه روابط اقتصادی و ..از جمله مباحث مهم مطرح شده در این دیدارها بود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه به هنگام دریافت استوارنامه «هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره، با اشاره به روابط دوستانه دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد ارتقاء سطح همکاری‌ها و مناسبات فیمابین باشیم.

رئیس جمهور آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست و افزود: دولتمردان آمریکا همواره علیه دولت‌ها و ملت‌هایی مانند ایران و جمهوری دمکراتیک خلق کره ظلم و تحریم روا داشته اند که باید مستحکم تر از گذشته در برابر زیاده خواهی و زورگویی آنان ایستادگی کنیم.

«هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه روابط دو کشور، گفت: مقابله با زیاده‌خواهی و سلطه‌گری آمریکا، نقطه اشتراک مناسبات دو کشور است.

تلاش در راستای گسترش روابط اقتصادی ایران و بلغارستان بویژه در زمینه حمل و نقل

همچنین رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب و دیدارها و رایزنی‌های مثبت مسئولان دو کشور ایران و بلغارستان در عرصه‌های مختلف، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با بلغارستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه به هنگام دریافت استوارنامه خانم «نیکولینا کنوا» سفیر جدید بلغارستان با اشاره به تسلط سفیر جدید بلغارستان در کشورمان به زبان فارسی، افزود: مطمئناً با توجه به علاقمندی شما به فرهنگ و ادبیات فارسی می توانیم در آینده شاهد تحول مثبتی در روابط تهران – صوفیه باشیم.

رئیس جمهور توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه توسعه حمل و نقل و جابجایی کالا را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: ایران و بلغارستان باید در این شرایط که شیوع بیماری کرونا سختی‌ها و محدودیت هایی را بوجود آورده نیز روابط اقتصادی فیمابین را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال کرده و ادامه دهند.

«نیکولینا کنوا» سفیر جدید بلغارستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور را در زمینه‌های گوناگون از جمله فرهنگی، اقتصادی و گردشگری ضروری دانست و گفت: امروز در شرایطی که شیوع کرونا وضعیت سختی را در جهان بوجود آورده گسترش روابط دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

ایران مصمم به توسعه روابط با نیکاراگوئه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه و گسترش همه جانبه روابط و همکاری‌ها با کشورهای آمریکای لاتین و از جمله نیکاراگوئه بویژه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه به هنگام دریافت استوارنامه «ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه و صمیمی بوده بر ضرورت تلاش در راستای ارتقاء همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تأکید کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: ایران با نیکاراگوئه به عنوان کشوری پیشرو در منطقه آمریکای لاتین مواضع و اشتراکات فراوانی دارد.

«ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، گفت: ایران همواره کشوری دوست و برادر برای نیکاراگوئه بوده و تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه دو کشور بکار خواهم گرفت.

سفیر جدید نیکاراگوئه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مردم نیکاراگوئه الگوی شجاعت و مقاومت در برابر زورگویی امپریالیسم آمریکا است.

ضرورت بازگشایی کامل مرزها و گسترش مبادلات تجاری و تبادل کالا میان ایران و پاکستان 

رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را صمیمانه و برادرانه خواند و گفت: دو کشور همواره در لحظات سخت و تاریخی حامی یکدیگر بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه ” رحیم حیات قریشی” سفیر جدید پاکستان در ایران، بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان  بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرزها با رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدوارم مرزهای دو کشور به روال پیش از کرونا بازگشایی شده و با گسترش فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی مبادلات تجاری شهروندان دو کشور فعال‌تر شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدارها و تماس های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می تواند  توسعه بیش از پیش  روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

سفیر جدید پاکستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان ، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت:  روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام های کشور بر توسعه این روابط تاکید دارند.

” رحیم حیات قریشی”  افزود: پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می دانیم.

سفیر جدید پاکستان در تهران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از جمله اولویت های خود عنوان کرد و افزود: وضعیت مرزهای تجاری دو کشور به زودی به شرایط پیش از کرونا بازخواهد گشت.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *