«فرزین» رئیس کل بانک مرکزی شد/ توصیه رئیسی به رئیس جدید


عصر امروز جلسه هیئت دولت به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل و با رأی هیئت وزیران «محمدرضا فرزین» به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی انتخاب شد.

جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تشکیل و با رأی هیئت وزیران «محمدرضا فرزین» به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رأی اعتماد گرفت.

در این جلسه رئیسی با تاکید بر سیاست دولت برای تثبیت و مدیریت نرخ ارز به رئیس کل جدید بانک مرکزی توصیه کرد از همفکری و مشورت همه افراد صاحب صاحب نظر استفاده کند.

رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، نسبت به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی جهت ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تبیین تلاش‌های همه جانبه دشمن برای ایجاد بی ثباتی در کشور خاطرنشان کرد: سیاست‌های هماهنگ و منسجم دولت با همراهی همه دستگاه‌ها، کمک نخبگان اقتصادی و همراهی مردم فهیم کشورمان همچون گذشته به ناکامی توطئه‌های دشمنان منجر خواهد شد.

در این جلسه از تلاش‌های علی صالح آبادی در دوره تصدی بانک مرکزی تقدیر و با استعفای وی موافقت شد.

در کارنامه علمی محمدرضا فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق علمی پر شماری به چشم می‌خورد؛ اما آنچه به نظر می‌رسد دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده، مسئولیت‌های متعدد در حوزه پولی و بانکی است.

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است. پیش از بانک ملی نیز فرزین از سال ۱۳۹۲ رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *