نامه نماینده مجلس به لاریجانی/ گروه حقیقت‌یاب برای بررسی علت دستکاری مصوبه تشکیل دهید


عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار تشکیل گروه حقیقت‌یاب برای بررسی تغییر پیش آمده در متن مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 99 به هنگام ارسال به شورای نگهبان شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: در متن مصوبه کمیسیون تلفیق در بند 3 تبصره 21 لایحه بودجه سال 99 آمده است که «از ابتدای خردادماه سال 1399 هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر و غیرمستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی صرفا پس از ثبت اطلاعات آنان در سامانه کارمند ایران، از اعتبارات تخصیص‌یافته یا درآمد اختصاصی محقق شده دستگاه اجرایی ذی‌ربط توسط خزانه داری کل کشور به ذی نفع نهایی انجام می‌شود. درج این اطلاعات هیچ گونه حقی برای استخدام و به کارگیری اشخاص ایجاد نمی‌کند.»

وی افزود: عبارت «غیرمستمر» در این متن به هنگام ارسال متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان حذف شده که این اقدام در واقع منفذی برای استمرار در پرداخت حقوق‌های نجومی است.

به گزارش فارس، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل گروه حقیقت یاب برای تغییر پیش آمده در متن مصوبه کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 99 به هنگام ارسال به شورای نگهبان شد.

متن نامه نماینده شاهین شهر به رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

پیرو مذاکرات حضوری در خصوص اعتراض به حذف غیرقانونی واژه «غیرمستمر»‌ از جزء 3 بند الف تبصره 21 قانون بودجه سال 99 و با عنایت به جوابیه شماره 3101 مورخ 99/2/3 رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند:

1- در آخرین گزارش کامل و نهایی کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 به شماره چاپ 1817 مورخ 1398/11/13 واژه یاد شده وجود دارد و هیچ گزارش چاپ شده یا اصلاحی دیگری نیز بعد از رد کلیات گزارش مذکور که اشاره به جزء 3 بند الف تبصره 21 نموده باشد وجود نداشته و ندارد.

2- در هیچ جلسه‌ای از جلسات تلفیق بودجه بعد از شروع بررسی مجدد لایحه و گزارش بودجه در خصوص جزء مذکور و واژه «غیر مستمر» مطلبی بیان نشده و تغییری داده نشده است.

3- یکی از منفذهای پرداخت حقوق‌های نجومی همین نحوه قانون‌گذاری و اشکالات و خلاءهای قانونی است که باعث می‌شود رئیس دیوان محاسبات در دو هفته پیش در هنگام ارائه گزارش تفریغ بودجه خطاب به نمایندگان مجلس می‌گوید خود شما پرداخت حقوق 50 میلیون در ماه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قانونی کرده‌اید.

لذا خواهشمند است در جهت نیل به واقعیت اتفاق افتاده، دستور فرمایید هیأتی حقیقت‌یاب از کارشناس زبده تعیین تا با دقت بررسی انجام و نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *