وضعیت قرمز در رابطه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی


🔹 رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: «مقام‌های ایران به تدریج، مانع دیده شدن برخی رویدادهای بسیار بسیار مهم توسط آژانس شده‌اند و این امر در این مقطع زمانی من را نگران می‌کند، به همین دلیل است که من باید به تهران بروم.»

🔹 محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی: «انتظار ما همیشه این بوده که آژانس بخشی از جریان سیاسی و فشار علیه ایران نباشد. از مدیر کل انتظار داریم که رفتار حرفه‌ای را همچنان حفظ کند.»

🔹 فاصله رفت و آمد موضع‌گیری‌های تند میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر روز کمتر شده و این درحالی است که دوباره زنگ خطر درباره طرح پرونده ایران در نشست پیش روی شورای حکام و صدور قطعنامه جدی‌تر یا این‌بار انتقال پرونده ایران به شورای امنیت به‌صدا درآمده است.

🔹 در چنین شرایطی نه تنها از تعداد موارد مورد اختلاف ایران و آژانس کاسته نشده بلکه این پرونده هر روز با اضافه شدن برگه‌ای جدید قطورتر هم می‌شود. برگه‌هایی که گروسی بهانه سیاه شدن آنها را گام‌های فنی به اصطلاح او انحرافی ایران می‌داند اما تهران تنها انگیزه پشت طرح این اتهام‌ها را سیاسی و همصدایی با سیاست فشار حداکثری ایالات متحده و رژیم اسراییل می‌داند./ اعتماد

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *