پیشنهاد نطنزیان: ۱۸ شهریور روز نطنز


🔹پیشتر مرسوم بود که برای بزرگداشت شخصیت های برجسته و یا وقایع تاریخی تاثیرگذار، یک روز از سال را به نام ایشان نامگذاری می کردند، تا اینکه این سنت حسنه به شهرها هم رسید.و اینگونه شد که به عنوان مثال از طرف مراجع ذی صلاح روز 15 اردیبهشت بنام روز شیراز و روز یکم آذر، بنام روز اصفهان نامگذاری شده و همه ساله در این ایام مراسم بزرگداشت و نکو داشتی در آن شهرها برگزار می شود.

🔹اما روز 18 شهریور برای ما نطنزیان یک روز ویژه و استثنایی است، روزی که در 65 سال پیش ،با همت و همبستگی پدرانمان و با تلاش مرحوم شیخ زین العابدین انصاری (ره) و طی یک سری اقدامات شگفت انگیز؛ خاک اولیا الله، عنوان شهرستان را به خود گرفت.

🔹پدرانمان در 18 شهریور سال 1336 ، با امکاناتی اولیه و در دل تاریکی های شب؛ دوش به دوش هم کوشیدند تا زمینی را برای فردای روشن فرزندانشان هموار کنند و این گونه شد که هواپیمای هیات دولت وقت توانست بر خاک پاک نطنز فرود بیاید و ضمن تشکیل جلسه در دبیرستان سپهر نطنز، انتزاع نطنز از كاشان و شهرستان شدن آن را مورد تصويب قرار دهد.

🔹و اما امروز نوبت ماست که نگذاریم این حرکت تاریخی که بی شک نقطه عطفی در مسیر پیشرفت و آبادانی نطنز بود و نماد وحدت و همبستگی نطنزیان است ، مورد فراموشی قرار بگیرد.

چه حق شناسانه است که همه عاشقان نطنز در روز 18 /6 در ساعت 18( 6 بعد از ظهر ) بر سر مزار مرحوم شیخ زین العابدین انصاری جمع شوند و ضمن طلب آمرزش برای ایشان ،یاد و خاطره این شیخ عاشق نطنز و این واقعه تاریخی را گرامی بدارند

چه زیباست که به مناسبت این روز، یک برنامه پیاده روی خانوادگی از آرامگاه شیخ عبدالصمد نطنزی تا آرامگاه سید واقف افوشته برگزار شود.

چه ستودنی است که هنرمندان نطنزی (اعم از هنرمندان فعال در عرصه سرامیک،شعر ، موسیقی، خوشنویسی، گرافیک و..) بمناسبت این روز اثری جاویدان خلق کنند.

چه نیکوست که در سالهای بعد اگر قرار است یک همایش تئاتر و یا یک جشن بزرگ برگزار می شود ، در این روز و به مناسبت این روز باشد.

و یادمان باشد:

که دیگران کاشتند و ما خوردیم

ما بکاریم،دیگران بخورند

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *