ديشب امام على(ع) در نطنز غريب بود


شب سيزدهم ماه رجب براى شيعيان وجهان اسلام وبلكه آزادگان جهان يك شب استثنايى است چرا كه خداوند، مولود كعبه ، مظهر عدالت و شجاعت و جميع فضائل را بعنوان إتمام حجت به جامعه بشريت هديه فرمود.

اما ديشب در نطنز خبرى نبود ، ظاهراً مولايمان على (ع) در نطنز غريب تر و مظلوم تر و تنها تر از كوفه بود. هيچ مراسم مناسبتى در اين شب عزيز در نطنز برگزار نگرديد ، الا همان جشن خيابانى هيأت محبان كه همواره بانى ثابت مراسم مذهبى در شهر بوده و بعضاً مورد بى مهرى متوليان نيز قرار گرفته است .

در فضاى مجازى نيز بيشتر به روز پدر پرداخته شده بود و موقعيتى فراهم نشد تا قطره اى از اين اقيانوس بيكران معرفت و فضيلت بكام تشنه مردم چشانده شود .

وقتى جلسات شوراى فرهنگ عمومى در شهرستان تشكيل مى شود دهها دستگاه و ادارات ومقامات گردهم جمع شده و آمار ارائه مى دهند ، واقعاً در چنين مواقعى نقش امام جمعه شهر ، سازمان تبليغات ، اداره ارشاد ، هـيات امنا مساجد و امامزادگان و روحانيت و هـيات هاى مذهبى و اداره اوقاف وغيره چگونه تعريف مى شود .

پايگاه خبرى ” نطنزنا ” در دفاع از عملكرد امام جمعه وى را بجهت مبارزه با استكبار ستايش نموده و اضافه نموده : ” امام جمعه نطنز نيز از شخصيت هايى است كه ثابت كرده در برابر دفاع از آرمان هاى امام راحل و ارزش هاى شهداء و تدابيررهبر معظم انقلاب كم نگذاشته است و چه در منطقه و چه در سطح كشور بر داشتن قدم هاى كج از روى نا آگاهى را بارها تذكر داده و خواستار رفع آن شده ” به برادران دست اندركار سايت نطنزنا توصيه مى شود : أولاً اگر از اهالى محترم نطنز هستند بيشتر مطالب خود را به دفاع از منافع نطنز اختصاص دهند وسعى نمايند اعتراضات عمومى مردم از قبيل معادن و طرح فاضلاب وغيره رامنعكس نمايند نه اينكه اگر اهالى كمجان عليه معادن اعتراض نمودند آنرا بگونه اى ديگر جلوه دهد . ثانياً به امام جمعه مورد حمايت خود يادآور شوند كه استكبار ستيزى و مبارزه با دشمن را اولويت دوم خود قرار دهند و اولويت نخست را به مسائل شهر و مطالبات اساسى مردم و گسترش فرهنگ علوى ،آنهم با ادبيات توصيه شده در شرع أنور اختصاص دهند ، واقعاًزيبنده نيست شهرى كه به دارالمؤمنين شهره است در زمان امامت جمعه ايشان و در شب ميلاد حضرت على (ع) اينقدر سوت و كور و بى برنامه باشد ، كما اينكه ساير مراسم مذهبى نيز اغلب كم رونق وبدون برنامه و حضور جوانان است . آيا حضرات متولى امور فرهنگى شهر قادر نبودند در اين شب مبارك زمينه برگزارى مراسم مولودى يا دعوت از سخنران توانا يا نمايش و تأتر يا شب شعر يا مسابقات فرهنگى ، نمايشگاه كتاب يا موارد مشابه را تدارك ببينند . البته پر واضح است كه اعتقادى به برگزارى مراسم دولتى نداريم و شايسته است كه مردم در اين موارد نقش اصلى را داشته باشند بشرط اينكه بجاى بستن دست هـيات ها و مردم ، حامى و مشوق آنها باشيم.

اميدواريم مولايمان با كرامت و بزرگوارى اين تقصير يا قصور را بر ما ببخشايد

مديرمسؤل نشريه ارمغان : مسعود كريمپور نطنزى

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *