بازهم، بنام نطنز و بكام كاشان


در هفته اول مهرماه ،رزمايشى تحت عنوان ” رزمايش پدافند پرتويى حضرت روح اله ” به ابتكار سازمان پدافند غيرعامل كشور در منطقه سايت هسته اى نطنز برگزار گرديد.

طبق قوانين هسته اى،لازم است در مناطقى كه اينگونه تأسيسات مستقرند ،آگاهى رسانى هايى براى شرايط خاص انجام شود تا مردم در مواجهه با حوادث احتمالى آمادگى داشته باشند.

اگر اين رزمايش براى آمادگى ما مردم منطقه نزديك به سايت بوده است،بايد بگوييم خدا وكيلى ما اهالى شهر نطنز و روستاهاى نزديك سايت ،چيزى از اين رزمايش نفهميديم ، فقط باعث شد همان سؤالات قبلى به ذهنمان خطور يابد، از سال ٨٦ تا كنون در نشريه ارمغان اين سؤالات را مطرح كرده ايم :

1️⃣ اگر اين سايت در حوزه استحفاظى و جغرافيايى كاشان واقع شده،چرا نام آنرا از ابتدا ” سايت هسته اى نطنز ” گذاشتند؟

2️⃣ از اين سايت چه خيرى عايد نطنز شده است ؟

3️⃣ آيا قرار نبوده از سال ٨٦ تا كنون همه ساله يك در صد هسته اى را به نطنز بدهند ؟ چه مبالغى تا كنون دريافت شده است ؟ چرا بايد سهم كاشان و اران و بيدگل و ابوزيداباد از يك در صد هسته اى بيشتر از سهم نطنز باشد؟

4️⃣ چرا هيچ يك از امور مالى و بانكى ومالياتى و بيمه سايت در نطنز انجام نمى شود؟

5️⃣ نطنز در تأمين مايحتاج خدماتى سايت و نيروى انسانى آن چه سهمى داشته است؟ آيا مسؤلين سايت حاضر شده اند حتى يك چوب كبريت از نطنز براى سايت خريد نمايند؟

6️⃣ ايا در هنگام حادثه احتمالى پرتويى براى سايت ،اهالى نطنز و ابيانه و صالح اباد وچيمه و هنجن و برز و كل مناطق اطراف سايت در معرض خطر نيستند؟ پس چرا در اين مانور هيچ حسابى براى انها باز نشد؟

7️⃣ فرماندار نطنز و نماينده و بويژه مردم نطنز چه جايگاهى در اجراى اين مانور داشتند؟

8️⃣ تا چه ميزان بيمارستان نطنز براى حوادث احتمالى تجهيز شده است، آيا نبايد مجهز ترين اورژانس هسته اى در نطنز ويا اورژانس مجهز در دوراهى ابيانه تأسيس شود؟

9️⃣ مردم نطنز در اين ماجرا چه آموزشى ديدند و چه تجهيزات و امكاناتى در اختيار انها گذاشته شد؟

🔟 مديران نطنز بويژه نيروهاى امدادى چه آموزشى در خصوص حوادث احتمالى و مديريت بحران ديده اند؟

وجالب است بدانيد تمام اين ماجرا در كاشان و تحت مديريت فرماندار كاشان صورت گرفت و نطنز هيچ محلى از اعراب نداشت، فرماندار كاشان در مصاحبه خود اعلام كرد،از دست آوردهاى اين رزمايش ، بالابردن آگاهى مردم در باره صنعت و دانش هسته اى و ورود برخى امكانات به شهرستان و پيگيرى لازم جهت احداث اورژانس هسته اى در كاشان است

ملاحظه مى فرماييد كه بازهم كلاه نطنز پس معركه است و اين كاشان است كه بنام سايت هسته اى نطنز مشغول گرفتن امكانات و اعتبارات و تأسيس اورژانس و اخذ تجهيزات است !!

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *